Testmozgással a prosztata egészségéért

Prosztatit edzés

Proxelan Tetszett a cikk? Frissítő smoothie az edzés után, forró csalántea egy jóleső fürdővel a nap végén. Ilyen és ehhez hasonló tippeket és trükköket gyűjtöttünk össze azoknak a férfiaknak, akik szeretik élvezni az élet minden percét, méghozzá úgy, hogy közben az egészségükről — egészen pontosan a prosztatájuk jólétéről — sem feledkeznek meg.

Gyümölcsös desszertek az egészségért Nincs frissítőbb, mint egy gyümölcssaláta, gyümölcsturmix vagy egy gyümölcsös-proteines smoothie az edzés után.

Urológus szakértőnket, Dr. Rosta Gáborta Dr. Rose klinika szakorvosát ezúttal arról a szervről kérdeztük, amelyik a legtöbb férfit rettegésben tartja: a prosztatáról. Eric Vidal Miért van, hogy a legtöbb férfi retteg attól, hogy előbb utóbb problémák forrásává válik a prosztatája? Mit tehet egy fiatal vagy középkorú ember azért, hogy idősebb korára ne legyenek prosztatagondjai?

A finomság ráadásul nem csak desszertnek jó, de védelmet is nyújthat prosztatánk számára is. Az eper, áfonya és szeder közös tulajdonsága, hogy mindegyik gazdag C-vitaminban és antioxidánsokban.

  1. Prosztataproblémák ellen szexeljen - Dívány
  2. Prosztata problémák kezelése - Urológiai Központ

Előbbi, gyulladáscsökkentő hatása révén segít a prosztatitisz tüneteinek mérséklésében, utóbbi pedig a rákkeltő molekulák ellen veszi fel a harcot. A C-vitamint persze más gyümölcsökben is bőven megtalálhatjuk, így ezeket bátran párosíthatjuk például egy smoothie elkészítésekor.

Adjunk még az összeállításba egy kis banánt, tejet, proteinport és máris kész a turmix, amiért a prosztatánk is hálás lesz!

Prosztatit edzés

És éljünk is ezzel a lehetőséggel! A ben az év gyógynövényévé választott töknek a magjában van az igazi ereje: az azokból készült termékeket előszeretettel ajánlják vizeletürítési problémákra, így fogyasztásuk a prosztatitiszes betegek számára is hasznos lehet. Ropogtassuk nasiként, dobjuk fel vele a salátánkat, és használjunk minél többször tökmagolajat.

Teázzunk a prosztatánkért Az édesgyökérből, a csalánból és a füzikéből készült teák jót tehetnek a prosztata gyulladásos megbetegedése esetén. Az édesgyökér leginkább a medvecukor alapanyagaként lehet ismert, ám teaként is megállja a helyét, főleg, ha jótékony hatásait nézzük, például prosztatagyulladáskor.

Prosztata problémák

Édesgyökeret leginkább drogériákban és gyógyszertárakban szerezhetünk be, szárított formában. Öntsük le ml forrásban lévő vízzel az apróra vágott, szárított édesgyökeret, majd hagyjuk állni tíz percig.

Prosztatit edzés

Szűrés után máris fogyasztható. Figyelem: napi 50 gramm, illetve 3 csésze ebből a megengedett mennyiség.

Az édesgyökérből Krónikus prosztatitis és krónikus vesiculitis gyógytermékeket is fogyasszuk mértékkel, néhány hét után ugyanis már káliumvesztést okozhatnak. Egy másik jótékony gyógynövény a prosztagyulladásban — különösen a krónikus, bakteriális eredetű esetekben — a csalán.

Prosztatit edzés

A csalán alapvetően megkönnyíti a vizeletürítést is. A drogériákban vásárolhatunk csalánteát és más, csalánkivonatot tartalmazó terméket, de hasznos az is, ha a csalán gyökerét használjuk fel az otthoni kezeléshez.

Prosztata tippek

Csalánteát naponta háromszor ajánlott fogyasztani. A krónikus prosztatagyulladás tüneteinek csökkentésére javasolt még a füzikéből készült teafőzet is. Ezt három héten keresztül érdemes fogyasztani, napi alkalommal.

Míg a különböző teák jót tehetnek a prosztatának, addig vannak olyan italok, amiket Prosztatit edzés kerülni: az alkohol, a kávé és a feketetea mind ronthatják a helyzetet, ahogy például a túl fűszeres ételek is. Lazítsunk és fürdőzzünk A prosztatagyulladás sokszor függ össze az állandó bizonytalanságérzéssel és feszültséggel, ami tovább nehezítheti a gyógyulási folyamatot.

Hedonista útmutató prosztataproblémák ellen

Éppen ezért, aki prosztatagyulladásban szenved — illetve aki szeretné elkerülni azt —, annak fontos, hogy megtanuljon lazítani … Legalább egy kicsit, minden nap.

Iktassunk be rövid, relaxációs gyakorlatokat a mindennapjainkba, tegyünk rövid sétákat, törekedjünk egy-egy rövid, néhány perces tudatos semmittevésre.

Prosztatit edzés

Tanuljunk meg néhány légzőgyakorlatot, esetleg menjünk el minél többször masszázsra. Ha pedig különösen sok stressz ér minket, ne féljünk segítséget kérni: egy autogén tréning például különösen hasznos lehet.

Egy nehéz, feszült nap utáni kikapcsolódás egyik legegyszerűbb és leggyorsabb módja egy kellemes fürdő.

Prosztatit edzés

Ez nem csupán Prosztatit edzés az embert, de a meleg víz segíti a véráramlást és csökkenti a gyulladás okozta fájdalmat. A fürdővizünket feldobhatjuk kamillával vagy levendula-illóolajjal is.

Amit minden férfinak tudnia kell(ene)!

A mesterséges Prosztatit edzés, mint a különböző habfürdők, fürdőbombák vagy fürdősók, inkább kerüljük. Fizioterápiára fel! Egyéb, sokkal speciálisabb módszerekkel is csökkenthetjük a prosztatitisz okozta kellemetlen tüneteket. A krónikus kismedencei fájdalmaknál beválhat a prosztatamasszázs ami viszont akut prosztatagyulladásnál nem ajánlott!

Testmozgással a prosztata egészségéért

Az elektromágneses elven alapuló kezelés a vizelési problémákra és erekciós gondokra is hatásos lehet. Hasonlóan eredményes a mikrohullám-hőterápia is, amelynek során magában a prosztatában termelődik a hő, ami csökkenti a tüneteket. Akupunktúrás tűvel pedig a triggerpontokat, vagyis az izomfeszülés miatt kialakult fájdalmas gócpontokat kapcsolhatjuk ki.

Prosztatit edzés, tenisz, kosár vagy aerobic Olasz kutatók szerint a prosztatagyulladásban szenvedők számára az aerobic hasznos mozgásforma lehet. Kutatásuk alatt olyan férfiakat figyeltek, akik krónikus prosztatitiszben szenvedtek.

Prosztata tippek - Gátizomtorna férfiaknak? - Proxalan

Az egyik csoport heti háromszor járt aerobicedzésre, a másik csoport tagjai viszont inkább csak nyújtottak, felüléseket és fekvőtámaszokat csináltak. A 18 hetes felmérés végén mindkét csapat résztvevői jobban érezték magukat, de azok, akik az aerobicgyakorlatokat végezték, kevesebb prosztatagyulladáshoz társuló fájdalomról számoltak be, valamint a depresszió és szorongás is mérséklődött az életükben.

Prosztatit edzés

A sport persze alapvetően fontos prosztatánk egészsége szempontjából, hiszen a szerv egészsége kapcsolatban áll például a testsúlyunkkal is. Egy focimeccs elég mozgást tud biztosítani ahhoz, hogy prosztatánk jól érezze magát, de ajánlott a tenisz, a kosárlabda, az úszás, valamint a mentális egészségnek is kedvező harcművészetek, és persze az örökzöld kocogás is.

A sportra a szokásosnál is fokozottabban figyeljünk oda, ha ülőmunkát végzünk, hiszen a hosszan tartó ülés közben csak terheljük a prosztatát. Épp ezért kerékpárra, motorra vagy lóra se üljünk Serrata és prosztata utasítás betegség esetén.